perjantai 29. elokuuta 2014

Kettulapaset




Happamia sanoi kettu vai miten se nyt meni. Mä aloin haaveilla kettulapasista jo joku aika sitten, oikeastaan ajatus lähti liikkeelle kun hamstrasin alesta poistoväreinä turkoosia nallea ja oranssia seiskaveikkaa. Lapaset syntyikin suhteellisen nopeasti, mutta kettujen kanssa menikin sitten aikaa. Yksi ilta otin virkkuukoukun käteeni ja päätin että nyt. Mutta enhän mä oikeastaan mitään osaa virkata ja niinpä sain aikaiseksi kasan erilaisia paloja. Niistä yhdistelin kettusen. Toisen lapasen palojen tekeminen oli vielä hankalampaa, miten voikin olla vaikeaa tehdä virkatuista paloista identtisiä!?! Eikä noista ketuista tullut edes ihan sellaiset mitä olin ajatellut, mutta nyt kun olen niitä hetken katsellut niin kaikessa hassuudessaan ovathan nuo aika suloiset. Silmät ja nokan kirjailin vielä virkkuukuvion päälle ja kiinnitin sitten kettuset lapasiin kiinni ompelulangalla ommellen. Näihin lapasiin tein myös vuorituksen, mitä olen jo monien edellisten lapasten kohdalla miettinyt. Nyt silppusin yhden vanhan ikean fleecepeiton ja ompelin vuorikankaan kiinni alareunasta lapasiin. Ulkopuolelta tumput näyttävät aika isoilta, mutta tuntuvat käsiin kyllä täydellisen kokoisilta tuon vuoren ansiosta. Pientä kikkailua tein myös tuohon resoriin, sillä oikeat silmukat on neulottu kiertäen. Vähän erinäköiset, mutta resori ei mene ihan niin paljoa kasaan näillä silmukoilla. Lopputuloksena siis ihan kivat lapaset ja jokseenkin hellyyttävätkin!

2 kommenttia:

M kirjoitti...

Nää on sulosen lutuset!!

Henni kirjoitti...

Kiitos :)