tiistai 1. lokakuuta 2013

Tee-se-itse kalenteri


Mä olen varmaan nirsoin ikinä kalenterien suhteen. En halua kellon aikoja rivien reunoissa ja muutaman päivän näkeminen yhdellä aukeamalla ei riitä. Olen yrittänyt montaa erinäköistä vaihtoehtoja, mutta mikään ei ole tuntunut hyvältä.


Huhtikuusta asti olen kirjoittanut itse kalenterini A4:sen paperille. Mun täytyy nähdä monta viikkoa heti yhdellä katsauksella ja tämä paperi systeemi tuntui monen kuukauden ajan toimivalta. Paitsi että nämä irtopaperit tuppaa rypistymään laukussa ja menemään sotkuisiksi. Kalenteriongelma tuntui jatkuvan vain.



Kunnes bongasin Tigerista tällaisen pienen muistikirjan. Tuli ajatus siirtää itse kalenteri tyhjille sivuille. Hintaa pienellä vihkolla oli vain euro ja kokokin tuntui sopivalta, juuri sellainen käsilaukkuunkin mahtuva!


Suunnittelin siis tietokoneella ruudukon, jonka leikkasin ja liimasin vihkon sivuille. Neljän viikon ohjelman näkisi kerralla, loistavuutta!


Kovin isothan nuo kirjoitusruudut eivät ole, mutta tästä näkee hyvin monen viikon asiat kerralla, mikään ei ole ärsyttävämpää kuin sivujen selailu edestakaisin!



Koska kirjoitustila on pieni ja koulujuttuja on tämä vuonna aika paljon, tein koululle kalenterin erikseen. Eli siis joka toinen sivu on normikalenteri ja seuraavalla sivulla on samojen päivämäärien koulukalenteri. Nyt kun vain opin katsomaan kahta sivua kerralla niin pysyn kärryillä kaikista päivän ohjelmista. 


Kivaa tässä pikkukalenterissa on myös se, että siitä löytyy tuo kuminauha ympäriltä ja kirjanmerkkinaru. Jotenkin tekisi mieli vielä koristella tuo päällinen, vaikka perusmusta on tietysti aina tyylikäs, mutta ei oikein ehkä mun näkönen...

Parin viikon käyttökokemuksella voin sanoa, että olen oikein tyytyväinen kalenteriini!

Ei kommentteja: